Thursday, September 26, 2019

Thinking Supply Chain


Prediction 6: By 2024, Over 60% of G2000 Manufacturing Organizations Will Rely on Artificial Intelligence Platforms to Drive Digital Transformation Across the Supply Chain, Leading to Productivity Gains of Over 20%

The past few years saw a massive increase in the globalization drives that have led to increased complexity across the complete supply chain networks. The number of digital transformation drives has increased exponentially in the past few years as substantiated by the following: According to IDC's customer insights, digital transformation spend in 2017 in the manufacturing sector amounted to $316 billion and is expected to grow at a CAGR of 18.8% for 2017–2021.

The growth of 3rd Platform technologies such as mobility, cloud, and analytics will continue to have a strong bearing on the way data generated would be monitored and consumed. In addition, the data analysis that is done will lead to further insights that can help organizations realize the untapped value in the existing supply chains. Bringing in automation along with critical data points will enhance the decision-making ability and bring in an element of cognition in the operational supply chain platforms and bring us one step closer to the thinking supply chain.

Further, this unstructured data will also aid in bringing context to business problems, making the solutions comprehensive, which can positively impact productivity across the value chain. Currently,organizations are looking to apply machine learning algorithms to automate tasks such as supplier selection, logistics route optimization, and inventory management that has resulted in significant savings and seamless data streams effectively increasing the overall efficiency and productivity.

-

Prediksi 6: Pada tahun 2024, Lebih dari 60% Organisasi Manufaktur G2000 Akan Andalkan Platform Inteligensi Buatan untuk Mendorong Transformasi Digital Rantai Pasokan, Menuju Peningkatan Produktivitas Lebih dari 20%

Beberapa tahun terakhir melihat peningkatan besar dalam dorongan globalisasi yang menyebabkan peningkatan kompleksitas di seluruh jaringan rantai pasokan lengkap. Jumlah drive transformasi digital telah meningkat secara eksponensial dalam beberapa tahun terakhir sebagaimana didukung oleh hal-hal berikut: Menurut IDC wawasan pelanggan, pembelanjaan transformasi digital pada 2017 di sektor manufaktur berjumlah $ 316 miliar dan diperkirakan akan tumbuh pada CAGR 18,8% untuk 2017-2021.

Pertumbuhan teknologi Platform ke-3 seperti mobilitas, cloud, dan analitik akan terus memiliki sangat bergantung pada cara data yang dihasilkan akan dipantau dan dikonsumsi. Selain itu, datanya analisis yang dilakukan akan mengarah pada wawasan lebih lanjut yang dapat membantu organisasi mewujudkan nilai yang belum dimanfaatkan dalam rantai pasokan yang ada. Membawa otomatisasi bersama dengan poin data penting akan meningkatkan kemampuan pengambilan keputusan dan membawa unsur kognisi dalam platform rantai pasokan operasional dan membawa kita selangkah lebih dekat ke rantai pasokan berpikir.

Selanjutnya, data yang tidak terstruktur ini juga akan membantu dalam membawa konteks masalah bisnis, membuat solusi komprehensif, yang dapat berdampak positif terhadap produktivitas di seluruh rantai nilai. Saat ini, organisasi mencari untuk menerapkan algoritma pembelajaran mesin untuk mengotomatisasi tugas-tugas seperti pemasok seleksi, optimalisasi rute logistik, dan manajemen persediaan yang menghasilkan signifikan penghematan dan aliran data tanpa batas secara efektif meningkatkan efisiensi dan produktivitas secara keseluruhan.


Sumber :
IDC FutureScape: Worldwide Manufacturing 2019 Predictions

No comments:

Post a Comment

Related Posts